מתחם התחנה תל אביב | Sea Executive Suites
צור קשר

הקסם של מתחם התחנה בתל אביב

שתפו

  • הכול התחיל אי שם ב-1892, כשתחנת הרכבת הראשונה במזרח התיכון נבנתה ביפו על ידי הבריטים ושימשה את הקו שנסע בין יפו לירושלים. זאת הייתה התקדמות משמעותית באותם ימים, כי הרכבת החליפה את הגמלים – כלי התחבורה העיקרי שנשא גם אנשים וגם משא. 

    בשנותיה הראשונות של תחנת הרכבת, גמיעת 55 הקילומטרים של קו יפו-ירושלים ארכה שש שעות, אבל בסופו של תהליך המסע התקצר לארבע שעות נסיעה והרכבת הפכה לכלי תחבורה שימושי ופופולרי. קו הרכבת היה בשימוש במשך עשרות שנים, עד שנוסדה מדינת ישראל ב-1948. אז, התחנה יצאה משימוש, ננטשה והפכה לבסיס צה״ל.

    רק ב-2004 התחילה העירייה לשקם את התחנה והיא נפתחה מחדש כמתחם בילוי ב-2010. כך נולד מתחם התחנה תל אביב. 

    אז אחרי הסקירה ההיסטורית הזריזה (והמעניינת – תודו!) הזאת, מה אפשר לעשות במתחם התחנה בתל אביב בימים אלה? שמחים ששאלתם.

    1. אוכל. די הרבה אוכל

    יש מבחר די עשיר של אוכל בתחנה, בין אם בא לכם לשבת לארוחה, לחטוף משהו זריז או לשתות. יש כאן בתי קפה, גלידרייה וגם מסעדות מסוגים שונים. הנה מדגם קטן:

    מסעדת רג׳ינה הכשרה מציעה אווירה נעימה מאוד ואוכל ביתי טעים במיוחד.
    ויקי כריסטינה הוא בר יין ומסעדה, שבה מוגש טאפאס קטלוני כשברקע מתנגנת מוזיקה ספרדית. החצר הפנימית שבה הוקמה המסעדה היא מהיפות שתראו, הטאפאס איכותי והסנגרייה והיין זורמים כמו מים.

    טש וטשה היא מסעדה על טהרת האוכל הגאורגי עם טוויסט מודרני, וכל המנות מבושלות על ידי מאמות גאורגיות אמיתיות. בין יום רביעי למוצאי שבת המסעדה מארחת הופעות של רקדנים גאורגים, רקדניות בטן, מתופפים, זמרות וזמרים, ועוד – כך שגם השמחה מוגשת טרייה במסעדה.

    2. שופינג כקונספט

    כל החנויות במתחם התחנה הן חנויות קונספט או חנויות מעצבים, ובכולן נמכרים מוצרים מיוחדים שלא תוכלו למצוא בכל מקום. רק שימו לב שגם המחירים בהתאם.

    חנות משחקי החשיבה גאיה תצית את הסקרנות שלכם ותפעיל לכם קצת את המוח, חנות מוצרי טיפוח העור של מותג אהבה תרעיף עליכם מוצרים איכותיים עם ניחוחות נעימים, וחנויות האופנה ילבישו אתכן בסגנונות מיוחדים.

    3. מסע בזמן

    שיפוץ מתחם התחנה בתל אביב כלל גם שיפוץ של אחד מקרונות הרכבת המקוריים, ששוחזר ועכשיו הוא מציע נסיעה מסוג אחר – מסע בזמן.

    בתוך הקרון מחכה לכם מיצג וידאו תלת ממדי שייקח אתכם לאורך ההיסטוריה של קו הרכבת הראשון בארץ, עוד לפני שהיא הייתה מדינת ישראל. את הכרטיסים למסע תוכלו לקנות במקום במחיר סמלי.

    יש גם קרון שעל מדפיו מוצעים ספרים לקריאה במקום. בחרו לכם ספר, תפסו פינה שקטה ונעימה, ושבו לקרוא. בסוף, החזירו את הספר למקומו בקרון.

    4. מופעים ואירועים

    במתחם התחנה בתל אביב מתקיימות הופעות חיות מסוגים שונים, רובן בכניסה חופשית, וכדאי לעקוב אחרי התוכנית החודשית והעונתית באתר התחנה.

    במהלך קיץ 2021, בכל יום שבת ב-19:30 יש הופעה חיה אחרת, כולן אקוסטיות, אינטימיות ובלי חציצה בין הקהל לבמה. את ההופעות מלווים דוכני תקליטים וספרים, דוכני בירה ותקליטנים, שעולים לבמה כשההופעה נגמרת ומנגנים אל תוך הלילה.