היום שאחרי הסגרים – איך לאתחל מחדש את הגוף והנפש

שתפו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב skype
שיתוף ב pocket
שיתוף ב print
  • צרו קשר לפרטים נוספים

  • בשנה האחרונה, נגיף הקורונה השפיע באופן מהותי על איכות החיים הפיזית והנפשית של כל תושבי העולם. עכשיו, בערך שנה אחרי שהמגפה התפשטה בכל מדינה ומדינה על פני הכדור, אולי הגיע הזמן ללחוץ על כפתור האתחול מחדש, להזין ולאזן את הגוף והנפש, ולחזור לחיים רעננים ומלאי אנרגיה.

    הנה כמה דרכים פשוטות שיכולות להחזיר אתכם לקו האיזון:

    תזונה, תזונה, תזונה

    כדי שהגוף שלנו יפעל כמו שצריך, הוא זקוק לדלק ולנוזלים. כשאנחנו אוכלים טוב ונכון, הגוף מקבל אנרגיה, מצב הרוח שלנו משתפר והמחשבה מתחדדת.

    אם חטאתם והזנחתם את התזונה הבריאה הקבועה שלכם, או אם אתם מתכננים לשנות את התזונה שלכם אבל דוחים את יישום התוכנית שוב ושוב, אולי הגיע הזמן לגייס את כל הנחישות שיש לכם ולהחליט שאתם מתחילים לאכול נכון. אם בכל זאת קשה לכם לעשות את הצעד הראשון, התייעצו עם תזונאית או דיאטנית והן ירכיבו את התפריט המותאם בדיוק למידה ולצורך שלכם.

    לישון כמו תינוקות (אלה שישנים טוב, לא אלה שקמים כל שעתיים בלילה).

    בעקבות הקורונה, הרבה אנשים עובדים מהבית וזה שיבש לגמרי את רוטינת השינה שלהם.
    כשהגוף לא ישן מספיק (7-9 שעות בלילה לבריאות מיטבית), רמות ההורמון קורטיזול עולות ויחד איתו, מזנקות גם רמות הלחץ. בנוסף, שינה טובה לא רק מפחיתה לחץ נפשי, אלא גם מאפשרת לגוף להתאזן ולמערכת החיסון לעשות ריסט.

    לא בטוחים איך לחזור לשגרת שינה טובה? נסו את הטיפים הבאים:

    • עסקו בפעילות גופנית, לא רק כדי לעייף את הגוף אלא גם כדרך לפרוק רגשות מודחקים שפוגמים ביכולת שלכם להירגע ולהירדם בנחת.
    • אל תאכלו אחרי שהשמש שוקעת או אחרי 8 בערב, כי אכילה בשעות הערב, קרוב לשעת השינה, עלולה להשפיע לרעה על דפוסי השינה שלכם.
    • לכו לישון וקומו בשעות קבועות. 
    • אין מסכים במיטה! זה כולל טלוויזיה, טאבלט וטלפון.

    משנה מקום משנה מזל

    אף על פי שהיכולת לנסוע לטייל בעולם מוגבלת, היכולת לנוע בין גבולות ארצנו הקטנטונת כמעט לא מוגבלת כלל (כשאין סגר, כמובן).
    חופשה, גם אם היא קצרצרה, מאפשרת לכם לקחת צעד אחורה ולצאת לרגע מהשגרה הקבועה של החיים. לפי אינספור מחקרים, לחופשות יש השפעה חיובית ברמה הרגשית, ברמה הפסיכולוגית וגם ברמה הפיזית.

    המחקרים הוכיחו שחופשה:

    • תורמת לבריאות הלב. ברוקס גאמפ, פרופסור לבריאות הציבור באוניברסיטת סירקיוז, ארצות הברית, שהיה שותף לכתיבתו של מחקר שהראה קשר בין חופשות ובריאות הלב, אמר: ״ייתכן שאנשים שחווים יותר לחץ בעבודה לא מרגישים שהם יכולים לצאת לחופשה ולכן מתים מוקדם יותר. אני מאמין שיש סיכוי טוב שהחופשה אכן מפחיתה את הסיכון למחלות לב. עכשיו רק צריך להבין איך עובד המנגנון.״
    • מפחיתה לחץ נפשי. זה נשמע ברור מאליו, לא? ובכל זאת, הרבה מאוד מחקרים טרחו להוכיח את הנקודה הזאת והראו שרמות הלחץ יורדות, אפילו רק מעצם הידיעה שהחופשה מתקרבת.
    • משפרת יצירתיות. יש סיבה טובה לכך שהתובנות וההברקות מגיעות כשאנחנו רגועים – במקלחת, בזמן הליכה נינוחה, בעת ישיבה בגינה או בחופשה, למשל. גם זה הוכח מחקרית, על ידי סריקה של המוח בעזרת MRI ו-PET/CT.
      עם כאלה הוכחות מדעיות חותכות, לא תפרגנו לעצמכם חופשה?

    ואם כבר חופשה, כדאי לדעת שלינה בדירת נופש היא פתרון מצוין, משתי סיבות עיקריות:

    • אתם לא משלמים פר-אדם אלא פר-דירה. המשמעות היא, שככל שהקבוצה שלכם גדולה יותר כך אתם משלמים פחות.
    • רוב הדירות כוללות מטבח מאובזר, כך שאתם לא חייבים לצאת לאכול כל ארוחה במסעדה. זה גם שומר על בריאותכם (ריחוק חברתי וזה) וגם חוסך לכם כסף.
      והיא פתרון אפילו עוד יותר מצוין ב- Sea Holiday Apartments, כי כאן יש לכם:
    • סלסלת Welcome מלאה בדברים טובים: בקבוק יין אדום, שני חטיפי בריאות, תה, קפה (גם נטול קפאין) וקפסולות קפה למכונת נספרסו, חלב, בקבוק גדול של מים מינרלים ועוד הפתעות נעימות (הסלסלה זמינה רק להזמנות של יותר מלילה אחד).
    •  צ׳ק אין מהיר וקל, ללא מגע.
    •  צוות שזמין בווטסאפ 24/7.
    •  חדר כושר בוטיקי שפתוח 24/7.
    •  גג עם נופים מרהיבים של הים התיכון וגגות העיר תל אביב.
    •  לובי שהוא גם טרקלין נעים ומזמין, עם קפה ותה חופשיים לאורחים, ונוף לחוף הים.